lørdag 6. august 2016

Green Krim Cherry









Navn
Green Krim Cherry


Type
Russisk heirloom cherry tomat


Opprinnelse/Historikk
En "off type" fra Black Krim Cherry som ble funnet i tomatplantasjen til Tatiana Koutchnareva i 2015.


Beskrivelse
En tidlig cherry tomat. Fargen er grønn, med svakt rosa blush i blomsterenden når frukten er godt moden. Nydelig søt, saftig med krydret preg. Store cherry tomater.
Inneholder middels med frø.


Sesong
60 dager - tidlig


Vekstform
I
ndeterminate - ranke.
Planten blir middels høy på friland, hvor jeg dyrket den. Trenger støtte og oppbinding.
Vanlig frisk grønt bladverk.




Min egen vurdering
 Dette var årets store overraskelse! Jeg hadde ikke forventet meg en SÅ søt og god smak som det er på denne!! I tillegg til skikkelig sødme, har fruktene en  krydret, "smoky touch", akkurat som de andre russiske "sorte" tomatene. Dette var en av de tidligste frilandstomatene i 2016.
Konklusjon: Meget søt, krydret og saftig, i tillegg til at den er tidlig!
-En personlig favoritt - en av de aller beste cherrytomat jeg har smakt!!



År dyrket:
2016









Ingen kommentarer: