fredag 19. august 2016

Indigo Kumquat F2 #1





Navn
Indigo Kumquat
 
Type
F2 fra F1-hybrid.

Opprinnelse/Historikk
Jeg vet ikke mye om denne sorten annet enn at jeg sådde F2 frø som jeg mottok fra en frøvenn i Frankrike. Jeg har 2 planter fra disse frøene. Denne ble lik F1 orginalen som har form som en liten Kumquat. Den andre planten produserer runde cherrytomater med samme farge som plante #1.

Beskrivelse
Klaser med kumquar-formede, oransjegule cherry tomater med mye blått antho fargestoff. Søte snack tomater og til salat.

Sesong
65 dager - middels tidlig

Vekstform
Indeterminate - ranke.
Planten blir meget høy - 3 meter utendørst i stort spann!
Kan dyrkes utendørs i milde landsdeler. Garanterer opp t.o.m. sone H3




Min egen vurdering
Veldig god, denne! Søt, frisk og sprø. Akkurat slik jeg liker! God å spise som snack og fin i salaten!
Da prøver jeg å dyrke videre på den for å se om jeg får den frøstabil!


År dyrket:

2016
Sådd:01.04
I blomst: 15.06
Moden: 19.08

Frø tilgjengelig: NEI


 
 
 
 
 
 






 



 

Ingen kommentarer: