onsdag 2. september 2015

Rocky - en super saus-tomat!





Navn
Rocky

Sort
En selvbestøvende Heirloom-sort.

Opprinnelse/Historikk
???



Beskrivelse
Planten produserer godt med røde, avlange (noen "doble") og store plomme-tomater (saustomater). Fin å spise i skiver på grunn av sin gode smak.
Frukten inneholder  lite frø.

Sesong
75-80 dager - midt sesong.

Vekstform
Indeterminate (Ranke)
Planten kan bli over 2 meter i drivhuset og trenger støtte og oppbinding.
Vanlig, litt "hengete" bladverk med frisk grønnfarge.
Sideskuddene fjernes/tyves
Jeg dyrker planten i drivhus.



Min egen vurdering
Dette må være en av de beste saus-tomatene! Nydelig smak til en stor plommetomat å være - kan like gjerne kuttes opp til salaten eller skives og putte i hamburgeren. Tomatene er veldig store, min største veide litt over 300 gram!
Fast og fin i fruktkjøttet, som gjør denne til en ypperlig saustomat!
Neste år skal jeg prøve denne på friland, da jeg bare har dyrket den i drivhus!

Ingen kommentarer: