mandag 11. juli 2016

Grinch Cherry Dwarf PL (Busk)


 
9.Juli-2016





19.Juni-2016





Navn
Grinch Cherry Dwarf (PL)
Sort
En fremkrysset  frøekte tomat-type.

Opprinnelse/Historikk
Kysset frem av Dean Slater fra Kieth Mueller's The Grinch (regular leaf)
Dette er ikke den vanlige intederminate typen. Dette er en busk, potetbladet.
Dean Slater sier:
"Here is some info regarding this variety, I got the original cross from Kieth Mueller he wanted me to select from t to find the Cherry Gene I had quite a few that showed the expression but they all split very easy except this one. So this is the one I chose to proceed forward with."

Beskrivelse
Planten produserer rikelig med små, søte, grønne Cherrytomater. Fasongen gir assosiasjoner til Figuren "The Grinch"!

Sesong
60 dager - Tidlig

Vekstform
Determinate - Busk.  Potetbladet. (PL - potato leaf)
Danner mange sideskudd som hurtig danner nye blomsterklaser.
Blir ganske høy i drivhuset, hvor jeg dyrket min. Kan stå ute i milde landsdeler (H1 - H4).



Min egen vurdering
Deilig cherrytomat som er grønn når den er moden!  (GWR).Gir mye tomater. Smaken er saftig og frisk, med passe sødme. Flott i salatbollen, eller som pynt og garnityr!
Jeg dyrket min i drivhus, men neste gang skal den stå ute (sone H-3), siden den er ganske tidlig.
Planten skal være determinate, men min oppførte seg som semi-determinate (5 klaser på hovedstamme)
Anbefales om du vil ha grønne, friske cherry tomater med utseende litt utenom det vanlige!



16.Juni-2016

8.Juli-2016



Dyrkingsår:

2016
Sådd:                 10.02
Første blomst:   19.04
Første moden:   19.06


Ingen kommentarer: