torsdag 22. juni 2017

22. juni skjer det endelig noe!

 Nå synes jeg at jeg har vært veldig tålmodig. Lenge. Men nå er jeg bare utålmodig! Det er nemlig noen tomater som begynner å skifte farge! Og det er bare tomatsorter som dyrkes ute. Jeg håper at jeg, om et par, tre dager, kan spise tomater fra egen avling!
Jeg legger ved noen bilder:

Venus - snart er den oransje og moden!



Hundreds & Thousands rødmer...



Polar Baby skifter farge...



Whippersnapper - fra grønn til hvit til gul... og så tilslutt blir den rød!


Morsomt å tenke på at det er tomater som dyrkes ute, som modner først. De ble riktignok sådd en ukes tid tidligere enn mange av drivhustomatene!

Det er mye å gjøre nå - hagen tar omtrent all min tid og energi. I tillegg til tomater, holder jeg også på ellers i hagen, hvor det er stell og luking av bed. Har også en del ampler med blomster som jeg pusler med. Derfor har det blitt en stund mellom blogginnleggene her..

Neste innlegg viser jeg mer fra drivhusene, samt bilder av modne tomater!




Ingen kommentarer: