mandag 8. mai 2017

Drivhuset 8.mai: Stor forskjell på 1 uke!

 
 
 
Det er en uke etter utplanting i drivhuset, og man kan formelig se at det vokser! Vi har hatt noen dager med sol og varme . det hjelper betraktelig på veksten.
Jeg har begynt å vanne med litt Kalksapeter. Ingen annen gjødsel foreløpig, da jeg har hatt kukompost i jorda. Begynner med litt mer gjødsel om en ukes tid, tenker jeg. Da blir det Kalksalpeter og Superba annenhver gang jeg vanner.

Jeg er noenlunde ferdig med utplantingen i det minste drivhuset, det mangler bare et par-tre planter. I år har jeg bedre mellomrom mellom plantene. Vi får se om jeg klarer å holde det slik nå, da!!

Plantene har nesten doblet seg i størrelse på en uke, her ser du 2 bilder med en ukes mellomrom:


1. mai: tomatene er plantet ut




8.mai: 1 uke etter utplanting!


 
Plantene er dobbelt så store etter en uke!


Nå gjenstår det å plante ut tomater i det stor drivhuset. Det er fortsatt en del arbeid, før jeg kan plante.
Vi har fyllt grus i midten, hvor jeg skal dyrke i plastkarr/spann.
 
 
 
På sidene blir det planting rett i "bakken". Her holder jeg på å klargjøre. Det lukes og deretter skal jorda forbedres med kompost og litt plantejord.
 
 
 
Målet er at plantene kommer i jorda i løpet av uka. Jeg har dessverre en kropp som ikke vil samarbeide med hodet om dagen! Så jeg må bare godta at det ikke går så fort som jeg hadde håpet på ;-)

Er snart tilbake med flere oppdateringer!
 
 
 
https://www.facebook.com/groups/593626614055654/
 


Ingen kommentarer: