torsdag 5. juni 2014

TOMATSTATUS I BEGYNNELSEN AV JUNI - det begynner å modnes!

Her på Østlandet har sommeren kommet tidlig i år, og det merkes godt i drivhuset. De fleste tomatplantene har vokst opp til taket - og sommeren har nesten ikke startet en gang :-)
De fleste tomatene er godt i gang nå. Busk-tomaten "Grushovka" er en tidligtomat som står ute på verandaen. Den har fått seg en dusj i regneværet vi har hatt i dag :-) Noen soldager igjen nå - og de er modne!




De tomatene som er først ute til å modne er en F1 (hybrid) som jeg kaller Jacob's Favoritt. Planten er fra frø som jeg tok fra en butikk-kjøpt tomat. Den første tomaten var moden 28.mai!!
 

 
 
Thai Pink Egg - også moden (1.juni):
 
 
Hos meg finnes tomater i mange slags størrelser og fasonger - gleder meg til de blir modne...
 
Creme Sausage
 
 
 
San Marzano Redorta
 
 
 
Costoluto Genovese
 
 
 
Russian Big Roma
 
 
 
Black Cherry
 
 
 
Juanita F1
 
 
Dette er noen av de mange sortene som dyrkes denne sesongen :-)
 
Jeg kommer snart tilbake med bilder og vurderinger av sortene etter hvert som de modnes!
 
Ha en fin dag!

Ingen kommentarer: